۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۶۰۳۲۱۹
مدیر حوزه علمیه خوزستان مطرح کرد؛

امکانات به سوی خوزستان گسیل شود | خسارت ۴۵ درصدی از سیل

امکانات به سوی خوزستان گسیل شود | خسارت ۴۵ درصدی از سیل
حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه خواهان حضور همه طلاب کشور در استان هستیم، گفت: طلاب همه  امکانات را به سوی خوزستان گسیل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، پیش از ظهر امروز در جلسه اعضای ستاد مدیریت بحران شورای هماهنگی نهاد‌های حوزوی استان که با حضور رییس مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله موسوی جزایری دستور تشکیل ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان را صادر کرد، اظهار داشت: در این ستاد، روحانیت پای کار آمده و خط بطلانی بر این تصور که روحانیت فقط در کلاس‌های درس است و نسبت به رویداد‌ها و مسائل جاری بی تفاوت هستند، کشید و مردم مطمئن شدند که روحانیت کنار آن‌ها است.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه روحانیت استان در کمک رسانی به زلزله زدگان کرمانشاهی و سیل زدگان خوزستانی پیشگام بودند، عنوان داشت: روحانیت، ستاد‌ها و گروه‌های جهادی تشکیل و کمک‌های مردمی را جذب کرد و مردم به عینه دیدند که چگونه روحانیت در کنارشان حضور فیزیکی داشته و دوشادوش آن‌ها به ترمیم سیل بند‌ها و کمک به جابجایی سیل زدگان می‌پردازند.

این مقام مسؤول ادامه داد: مردم مشاهده کردند که سربازان رهبر انقلاب گوش به فرمان در همه صحنه‌ها و عرصه‌ها حضور پیدا کردند و به واقع چنین حضوری خنثی کننده بسیاری از توطئه‌های طرح ریزی شده علیه نظام اسلامی است.

حجت الاسلام بهرام پور با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما سیل نیست، افزود: تالاب ها، صحرا‌ها و سدهایمان مملو از آب شدند، اما مشکلات هم استانی‌ها پس از سیل بروز می‌کند چرا که خانه‌های به زیر آب رفته متعلق به مستضف‌ترین و زحمتکش‌ترین قشر‌ها است، روستائیانی که با وام به دنبال کشاورزی و دامداری هستند اکنون همه دارایی شان را از دست دادند.

وی با بیان اینکه خوزستان یکی از قطب‌های کشاورزی است، خاطرنشان کرد: در صورت عدم وقوع سیل، خوزستان به تنهایی می‌توانست بیش از ۲ میلیون تولید گندم داشته باشد، حدود ۴ هزار دام براثر سیل تلف شد، ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار هکتار باغات از بین رفت.

مدیر حوزه علمیه خوزستان تصریح کرد: نابودی زمین‌های کشاورزی و احشام یک مشکل است و از سوی دیگر با کم شدن ارتفاع آب و ظهور مرداب‌های متعدد و پیدا شدن حشرات، انواع و اقسام بیماری‌ها در میان مردم منتشر خواهد شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بنا به گفته دولتمردان تا دوماه دیگر حجم آب موجود به شرط عدم بارندگی تخلیه خواهد شد، گفت: خانه حدود ۷۰۰ طلبه در سیل اخیر دچار آسیب دیدند منتهی هیچکدام از حوزه‌ها آسیب ندید، با این حال بنا داریم تا از طلاب همه حوزه‌های کشور دعوت کنیم به خوزستان سفر و از نزدیک شاهد خسارت‌ها باشند و چاره اندیشی کنند.

حجت الاسلام بهرام پور با بیان اینکه حل مشکلات سیل زده‌ها با کمک‌های مردمی شدنی است، ادامه داد: طلاب گسیل امکانات را به سوی خوزستان بسیج کنند؛ چرا که حجم خسارت‌های سیل در استان بنا به گفته مسؤولان ۴۵ درصد در مقایسه با سایر استان‌ها است./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
در طول این چهل سال - و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبر‌های دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت می‌کنند. شما جوانان باید پیش‌گام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشید. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است.
0
0